1. Σύμφωνα με το βιβλίο σας (σ.26): "γίνεται άμεσα αντιληπτό ότι (στην αρχαιότητα) δεν υπήρχε διάκριση των κοινωνικών επιστημών μεταξύ τους αλλά ένας συνδυασμός κοινωνικών, πολιτικών και ηθικών θεωρήσεων για την ατομική και συλλογική ζωή"
- να εξηγήσετε την παραπάνω πρόταση
- πως θα εξηγούσατε την παρακάτω πρόταση από τον Επιτάφιο Λόγο του Περικλέους (Θουκυδίδης) εάν αποδεχτούμε την άποψη του βιβλίου:
- να εξηγήσετε την παραπάνω πρόταση
- πως θα εξηγούσατε την παρακάτω πρόταση από τον Επιτάφιο Λόγο του Περικλέους (Θουκυδίδης) εάν αποδεχτούμε την άποψη του βιβλίου:
Στὴ δημόσια ζωὴ μας εἴμαστε ἐλεύθεροι, ἀλλὰ καὶ στὶς καθημερινὲς μας
σχέσεις δὲν ὑποβλέπομε ὁ ἕνας τὸν ἄλλο, δὲν θυμώνομε μὲ τὸν γείτονά μας
ἄν διασκεδάζη καὶ δὲν τοῦ δείχνομε ὄψη πειραγμένου πού, ἄν ἴσως δὲν τὸν
βλάφτη, ὅμως τὸν στενοχωρεί. Ἄν, ὡστόσο, ἡ αυστηρότητα λείπη ἀπὸ τὴν
καθημερινή μας ζωή, στὰ δημόσια πράγματα, ἀπὸ ἐσωτερικὸ σεβασμό, δὲν
παρανομοῦμε.
2.Είτε πρόκειται για τον Πλάτωνα είτε για τον Αριστοτέλη είτε για τον Επίκουρο όλοι μελετούν την κοινωνία και αναζητούν, με βάση τον ιδεώδη τύπο διακυβέρνησης, την καλύτερη συγκρότηση της μελλοντικής κοινωνίας (σ. 26).
Σύμφωνα με τις παρακάτω απόψεις των τριών στοχαστών να προσπαθήσετε να βρείτε τα προβλήματα στην παραπάνω πρόταση και να αναδείξετε τις διαφορετικές αντιλήψεις για το άτομο και την κοινωνία:
- Πλάτων: ιδανική πολιτεία είναι αυτή όπου ο καθένας πράττει αυτά για τα οποία είναι κατάλληλος και δεν ασχολείται με άλλα (=δικαιοσύνη) {Πολιτεία}
- Αριστοτέλης: προτιμότερο πολίτευμα η πολιτεία των μέσων (εκεί που κυριαρχεί η μεσαία τάξη) επειδή ελέγχει και εξισορροπεί τις διαφορές πλουσίων και φτωχών {Πολιτικά}
- Επίκουρος: στόχος του ανθρώπου πρέπει να είναι η αταραξία της ψυχής. Ο,τιδήποτε του προκαλεί οδύνη και όχι ηδονή οφείλει να το αποφεύγει. Η συμμετοχή στην πολιτική ζωή μόνο οδύνη προκαλεί {Κύριαι Δόξαι}
3. Που στηρίζει η θεολογική σκέψη την απόλυτη υποταγή του ατόμου στις κυρίαρχες εξουσίες (πολιτικές - θρησκευτικές);
4. Η άποψη του Λούθηρου "ο χριστιανός είναι ένας ελεύθερος άνθρωπος, δεν είναι σκλάβος κανενός. Ο χριστιανός είναι δούλος όλων" {για την ελευθερία του χριστιανού} πως μπορεί να θεωρηθεί ως αφετηρία για τη μελέτη της ανθρώπινης συμπεριφοράς;;
5. Να εξηγήσετε τη συμβολή του Κικέρωνα στην ανάδειξη της "φύσης" ως σημαντικού κοινωνικού παράγοντα (Ηθικός Νόμος). Πως χρησιμοποιήθηκε κατα την Αναγέννηση;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου