Προεπισκόπηση




Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2016

Κ.Π.Α. εργασία Β΄τριμήνου: "Αρχές και αξίες της Πολιτειακής Παιδείας."




Η εργασία αυτή είναι εναλλακτική πρόταση αντί της εργασίας για την Ιδανική Πολιτεία. Οι ίδιες προϋποθέσεις ισχύουν και για τις δύο εργασίες.

Η ενότητα προϋποθέτει ότι υπάρχουν «αρχές» της Πολιτειακής Παιδείας. Θα μπορούσατε να προσδιορίσετε κάποιες από αυτές;

Οι «αξίες» στην καθημερινότητά μας τείνουν να αποδειχτούν απόλυτα σχετικές. Άλλωστε, προϋποθέτουν μια ιστορικότητα. Πιστεύετε ότι υπάρχουν διαχρονικές «αξίες» πάνω στις οποίες θα μπορούσε να στηριχθεί μια πολιτειακή παιδεία;

Η «πολιτειακή» διάσταση της Παιδείας παραπέμπει σε εξω-θεσμικούς παράγοντες που προσδιορίζουν, κάθε φορά, το περιεχόμενό της. Υπάρχει μια συνέχεια σ’ αυτή τη διάσταση ή είναι απόλυτα εξαρτημένη από τις πολιτειακές μεταβολές;

Εάν σας καλούσαν να καθορίσετε το πλαίσιο αυτών των αρχών και αξιών, ποιες παραμέτρους θα θεωρούσατε σημαντικότερες;

Τα «πολιτεύματα» εναλλάσσονται σε βάθος χρόνου, άλλοτε γραμμικά και άλλοτε κυκλικά. Πιστεύετε ότι οι αρχές και οι αξίες μιας πολιτειακής παιδείας θα έπρεπε να προσαρμόζονται αντίστοιχα;

Εάν ήσασταν ο κατεξοχήν «νομοθέτης» για το αναλυτικό πρόγραμμα, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ποιες θα ήταν οι βασικές κατευθυντήριες γραμμές πάνω στις οποίες θα το στηρίζατε;

Ποιοι θεωρείτε ότι είναι (ή θα έπρεπε να είναι) οι κύριοι στόχοι μιας διαχρονικής πολιτειακής παιδείας;

Ποιοι είναι οι κυριότεροι στόχοι που (θεωρητικά) αποτελούν αντικείμενο μιας πολιτειακής παιδείας σε ένα δημοκρατικό πολίτευμα;

Πιστεύετε ότι η «πολιτειακή» παιδεία έχει αποτύχει στην εποχή μας; Ποια είναι εκείνα τα κύρια χαρακτηριστικά που αλλοίωσαν το «κύριο» παιδαγωγικό πρόταγμά της, αν μπορούμε να μιλήσουμε γι’  αυτό;

Εάν δούμε την πολιτειακή παιδεία ως τον κύριο κοινωνικοποιητικό παράγοντα της εποχής μας – κυρίως όσον αφορά τους νέους των ηλικιών από 12-25 ετών – πιστεύετε ότι έχει θετικά αποτελέσματα; Αν όχι που οφείλεται αυτό το φαινόμενο;

Θεωρείτε ότι η πολιτειακή παιδεία θα πρέπει να αποτελεί ένα «μοντέλο κοινωνικοποίησης»  που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση;


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου